Bloggintresserade

onsdag 8 mars 2017

Jag borde, jag måste, jag ska...


Idag är en sån där dag när listan över måste-hinna-göra-saker är lång…
Ringa hit och dit, maila, boka av och boka om, beställa tid, planera in jobb, fixa
nytt pass, katten ska till veterinären, ja listan är lång. Jag är expert på att alltid skriva
ner allt på små lappar, gamla kvitton och i olika block för att sen i början på veckan
ha en viss förhoppning om att hitta alla lappar och få lite ordning på vad som måste
göras! Funkar sisådär om man säger så, för alla lappar har en viss förmåga att bara
försvinna fast jag vet var jag la dom. Överst på listan borde det nog stå att köpa mig
en STOR kalender och en ännu STÖRRE översiktsplan som kan hänga på väggen
men då måste jag åka in till stan och det hinner jag inte med denna vecka, förstås.
Jag måste nog skriva upp det på en lapp - att köpa en ny kalender!
Näe nu lite kaffe och sen fortsätta leta efter alla lappar...

Ha en glad och 
fin onsdag!

20 kommentarer:

  1. Inte lätt att minnas allt man ska göra när man befinner sig i livets medelpunkt. Har varit där, jag vet... Numera behöver jag inte leta lappar, jag har p r e c i s så lagom mycket att göra varje dag som jag vill! Och inte gör det nåt om jag glömmer nåt heller:) Underbara tid!

    Ha det gott och köp en bra översiktskalender!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Just det, jag måste också ringa veterinären. Lykke ska vaccineras. Tack för påminnelsen.
    Jag gillar listor, och försöker hålla mig till ett block att skriva i :)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Haha kender det SÅ godt.... smukt billede. Tag du en kop kaffe mere, og så er det jo ikke vores skyld vi ikke får gjort tingene. Lapperne gemmer sig jo 😜
    Ønsker dig en smuk dag
    Knus Lone

    SvaraRadera
  4. Hög igenkänningsfaktor på det. :)

    SvaraRadera
  5. Busy times! I hope you're enjoying the day.
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  6. Hi hi hi . . . ja det är ett evigt letande, men nu har jag ett plock och min egna kalender vid min 'arbetsplats', (dator-hörnan under trappen).Där ska allt läggas.
    Idag har jag vädring av sängkammaren, mycket häger ute och madrasser piskas i snön m.m. det är den årliga storstädningen i sovrummet. Efter det sover man som en drottning.
    Ta det lugnt och sköt om dig/ Eva

    SvaraRadera
  7. Ha, ha hur stor skulle den bliva då ? Översiktskalendern menar jag
    det är i princip jättesvårt att få den tiden att räcka till.
    Så är det bara ibland, det kan taga en hel dag , för att få tiden räcka till. Vet Du vad jag tror vi är lika alla människor. kram Hajan

    SvaraRadera
  8. I have a different problem with the note. I write everything on one note, then lose it in the store. I lay it down or drop it more than I actually hold on to it. I may start putting the list in the Iphone but I fear I would lay that down or drop it too.Good luck!

    SvaraRadera
  9. I am always so happy once I have completed my list of things to do and buy - your picture is gorgeous Titti♡

    SvaraRadera
  10. Inte kul när listan blir lång på to do listan, och framför allt när man har den listan uppdelat på en massa andra listor. I morgon köper du dig en kalender :)
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Köpte mig en kalender för att kunna hålla reda på både min och mannens olika saker vi ska göra. Nu gäller det bara att skriva in i den också. :) Kram Anita

    SvaraRadera
  12. Men du, det där med listor och lappar, precis samma här. Helt hopplöst!
    Alltid lika spännande när en lapp dyker upp, kom jag ihåg utan eller ......
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  13. Jag brukar skriva och bara precis älskar att bocka av. Skönt när hela listan är bockad. Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Ja lappar behövs...vi var till veterinären förra veckan med vår Siames...men det var
    inget roligt besök. Vi var nämligen tvungen att avliva henne...sånt är så himla ledsamt, men livet går vidare...och vi har två huskatter kvar ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  15. Kraaaam, ta lite mer kaffe bara och andas. Allt kommer falla på plats. Du fixar det. / Pia

    SvaraRadera
  16. I hope it was a good day!

    SvaraRadera
  17. Det är bra med kom ihåglappar. Jag måste skriva upp allt annars glömmer jag det mesta. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  18. Så duktig du är som hinner blogga trots att du har en fullspäckad dag!
    Ta ett djupt andetag och tänk att det blir ju kväll idag med så ordnar det sig nog.
    Ha en fin dag trots stressen!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  19. Love from je....happy day Ria x

    SvaraRadera
  20. Tänk - förr när vi hade eget företag där jag skötte all bokföring på kvällarna samt jobbade hela dagarna i butiken samt skötte trädgården, då hann jag med massor. Behövde inte skriva några lappar, allt flöt på perfekt.
    Då undrade jag alltid över varför pensionärer gnällde över att dom hade så mycket att göra när dom fick fler saker än en enda varje dag. Nu gnäller jag själv.....
    Vet inte vad det är, men jag tror att man (alltså jag) tänker att den där andra saken den kan jag göra i morgon - och helt plötsligt har hela veckan gått. Så har man en 4-5 grejor man inte hunnit med!
    Alltså skulle jag nog behöva skriva lappar som du gör, men det gör jag inte. Däremot min gubbe han har en lång lista där han skriver upp alla sina jobb - sen stryker han dom när han fixat dom. Och det går undan, han älskar att jobba och dona - och han är fem år äldre än mig.....! *fniss*
    Så det har nog lite med "läggning" att göra också. Förmodligen tillhör jag ett "latare" släkte!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...