Bloggintresserade

fredag 10 mars 2017

En underbar syn!


Möttes av en UNDERBAR syn när jag skulle köpa jord idag! Vårens
allra första penséer, blir man glad eller? Ja det gick ju inte att bara
 gå förbi där inte! En sann fröjd för ögat dessa rokokopenséer med
 sina krusiga kanter och i de mest härliga och ljuvliga färger...



Den här är också söt! Ser lite stark ut i färgerna här på bilden
men är svagt pastellig, jag gillar nog bäst de småblommiga...


På Öland växte det balkansippor i stora hobbar i trädgården,
så denna fick av helt nostalgiska skäl följa med mig hem...


Pelargonsticklingar på rad som ska få sig lite jord i helgen.
Mest är det doftpelargoner, bl a Attar of roses med rosdoftande 
blad, Sweet Mimosa med sina mimosadoftande blad och så
Concolor Lace som har en härlig och god hasselnötsdoft...


Vårens projekt så fort det blir några plusgrader ute - att få pallkragarna
på plats! Nu testas bara lite hur dom ska stå i förhållande till sol och
växthus. Sen markduk, sen jord, sen barkmull SEN börjar det roliga!

Fredag igen, veckans bästa dag!
Njut av kvällen vänner...

Kram Titti


31 kommentarer:

  1. Hej!
    Så underbart med penséer ! Och rokoko till råga på allt! Helt fantastiskt ljuvliga!
    Förstår verkligen att du inte kunde motstå dom.
    Så vackert när du satt skotten i glas på fot!
    Apropå dofter så håller jag med dig, lagom ska det vara.

    Önskar dig en fin helg
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Spring is in the air !!!..happy spring weekend love Ria x ❤️

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder Titti - med härlig vårfeeling !
    Måste nog också köpa hem några krusiga. Hoppas jag hittar några bara.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Å, fantastisk! Det er ingenting så vakkert som de første stemorsblomstene, også de nydelige med rysjekant! Ha en herlig helg! Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  5. Så kul med de första penséerna! Det är då det känns roligast men än är det alldeles för tidigt här hos mig. Jag får snällt vänta lite till.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  6. Det var de sötaste penséer jag sett:) Tala om att man blir sugen. Jag gillar också de småblommiga bäst. Hoppas du får en skön trädgårdsdag snart.
    Ha en skön kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Beautiful spring flowers!

    SvaraRadera
  8. Så underbart med dom första penséerna. Nu känns det lite att man inte har samma möjlighet att köpa dessa små fina vårblommor. Vart ska man ha dom när man sitter i en lägenhet. Kanske blir något på balkongen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. I can't wait for pansies..I planted seeds indoors today..we still have a good 6 weeks plus before we can do things outdoors..Love your photos.

    SvaraRadera
  10. Dear Titti,

    Love the pansies and they are one of my favourite flowers.
    Happy weekend
    hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
  11. Gorgeous pansies! Your blog makes me wish Spring was already here! Today was still a bit cold here 10 degrees Fahrenheit. Have a great weekend!

    SvaraRadera
  12. Jag har inget kvar att vänta på i vår, För tusan får väl köpa nytt. Ha, ha
    skall inte skaffa mig Blomman för dagen. Trodde inte på en ny vår alls i vintras. Men käringen känner sig väldans pigg i alla fall. Än går det ett tag till.

    SvaraRadera
  13. Åhh är du säker på att vi bor i samma land? är är det ju vinter och isande kallt. Jag vill också ha vår och penséer nu. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig vårkänsla det blev att se ditt inlägg och jag som har precis haft snödrivor här :-)
    Rokokoblommorna var hur läckra som helst. Så trevligt att vi har våren framför oss nu och får börja det roliga jobbet.
    Nästa vecka bär det av till Linköping och till Blomstertorget och då är det bäst att ta med sig stora plånboken :-)
    Önskar dig Titti en fin helg !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  15. Have a wonderful weekend Titii ♥ Love the pansies too ♥ Alexandra

    SvaraRadera
  16. Skrattar så gott åt det förra inlägget... Låter som mina lediga dagar.. Jisses, dagen då man bara ska vara, eller åtminstone göra sånt man bara gillar!!!
    Åhhh, penseer... Det är vår det!!! Ja är på jakt efter fler pallkragar jag med till vår lilla villaträdgård.. Blev så inspirerad av Mandelmann att jag vill så mer i år.. ;)
    Vad kul att du tycker det är roligt att kika in hos mig, även om sista inlägget inte var speciellt kul, men att det slutade gott allting ändå...
    Idag blir det utedag i solskenet...!! Önskar Dig en finfin lördag, kram från Kate
    PS Funderat på utlottningen nåt mer... ;)

    SvaraRadera
  17. Your flowers are lovely and I admire your photography!!! Stunning!

    Jane x

    SvaraRadera
  18. HÄrligt med varje vårtecken, när man längtat så länge!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  19. Hej
    Dessa blommor är "VÅR"...för mig, så idag ska här planteras!!
    Du får ha en fin dag med sol och kanske lite smak på vårvärme.....så låt oss njuta av dagen!
    Kram Ingela
    lantlivpaliljegarden.blogspot.se

    SvaraRadera
  20. Men, åhhhh, vad mysigt! De första penseerna är så ljuvliga, så underbara att ställa ut på trappan och känna våren komma.
    Jag väntar på att jorden ska tina i mina svarta pallkragar, hoppas att jag kan fixa dem nästa helg :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  21. So beautiful to see spring flowers on your blog! I love pansies

    SvaraRadera
  22. I love pansies and violas. They are among the first blooms of spring. The ruffled ones you pictured are really pretty. I hope you are enjoying the weekend and perhaps an early spring.

    SvaraRadera
  23. De där första blommorna att ha ute, det är nåt speciellt! Och jag håller med, de småblommiga är sötast! Nu blev jag sugen på att åka och inhandla några jag med! Härliga vår!!

    Kram GUnilla

    SvaraRadera
  24. Virkelig herlig med de først vårblomstene. Til uken vil jeg også ut og kjøpe sånne. Jeg skal også ha noen ekstra til min mors veranda. Den leiligheten skal nemlig styles og selges.

    SvaraRadera
  25. Är så sugen på lite vårigt i krukorna här nu men har inte vågat än pga kylan...
    Vilka underbara inspirerande bilder!

    Önskar dig en underbar söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  26. Härliga och inspirerande bilder.
    Näe. Ingen höjdare med trasiga stövlar ;-)
    Och vårblommor kan man bara inte ha för många av!
    Ha en supervecka!
    /Anja
    ps
    Letar efter e-postadress till dig. Skulle behöva ställa ett par, lite privata frågor, till dig -om det är ok?
    ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anja! Oj den har hamnat lite långt ner på högersidan min mail! Du når mig på tittimalmberg@yahoo.se
      Väntar på ditt mail, bara hör av dig :)
      Kram Titti

      Radera
  27. Dina bilder är alltid helt underbara! Ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, ha en fortsatt skön vecka nu!
      Kram Titti

      Radera
  28. I can not imagine my garden without the colorful pansies. Feud I'm going to buy them. :)

    SvaraRadera
  29. Beginning my catch up this evening Titti, of your beautiful recent posts. xo

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...